خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام قالب صحیفه
خانه / اسلایدر آموزش / کلاس آموزش راهبری سختی گیر رزینی زادآب
دوره آموزشی سختی گیر رزینی
دوره آموزشی سختی گیر رزینی

کلاس آموزش راهبری سختی گیر رزینی زادآب

کلاس آموزش راهبری سختی گیر رزینی زادآب

کلاس آموزشی سختی گیر رزینی
کلاس آموزشی سختی گیر رزینی

دوره آموزشی راهبری دستگاه های سختی گیر رزینی در شرکت زاداب

مدت زمان آموزش :در ۴ ساعت بطور کاملا عملی و پروژه محور

ظرفیت دوره: محدود

زمان برگزاری دوره: هفته اول خرداد ماه ۹۸ می باشد.

مکان : روبه روی دانشگاه تهران – مجتمع آموزشی امام خمینی (ره)

جهت اطلاع بیشتر از دوره ها از لینک استفاده نمایید.


معرفی و آشنایی با برخی آموزش های دوره سختی گیر رزینی

هدف از برگزاری کلاس آموزش سختی گیر رزینی آشنایی با انواع دستگاه سختی گیر انواع رزین تصفیه آب طریقه راه بری سیستم و افزایش طول عمر رزین و سختی گیر، رفع معایب رزین و همچنین جلوگیری از هدر رفت آب حداقل ۵۰% و بهسازی آب های صنعتی که مربوط به سیستم تاسیسات و سیستم های صنعتی که با آب کار می کنند و سیستم های تصفیه آب موجود در ساختمان های و برج  های مسکونی هتل و استخر های شنا می باشد.

ویدئو فوق درباره معرفی دستگاه سختی گیر رزینی می باشد که توسط کارشناسان شرکت زادآب تهیه و تدوین گشته است :

تعریف آب سبک

به آبی گفته می شود که یک سری مواد محلول مزاحم نداشته باشد. تا چند سال پیش آب سبک فقط مخصوص نقاطی بود که آب آنها اصطلاحا آب سختی بوده ولی امروزه در اکثر نقاط دنیا تهیه آب سبک معمول، متداول و بسیار پرکاربرد است.

انواع سختی آب (hardness)

  • سختی کل
  • سختی کلسیمی
  • سختی منیزیمی
  • سختی موقت ( بی کربناتی )
  • سختی دائم ( غیر کربناتی )

کلسیم چیست؟

به لحاظ فراوانی، کلسیم موجود در پوسته زمین بین کلیه عناصر دارای مقام پنجم می باشد. بدن هر انسان بالغ به طور میانگین دارای ۱ کیلوگرم کلسیم است که بیشتر آن در استخوان ها و دندان ها قرار دارد.

حدودا ۱% درصد از این میزان کلسیم در نقاط دیگر بدن پراکنده است که به عنوان مثال برای انقباض ماهیچه ها ما نیاز به کلسیم داریم.

منیزیم چیست؟

منیزیم هشتمین عنصر فراوان در پوسته زمین و سومین عنصر محلول در آب دریاهاست. فلز منیزیم سبکترین فلز صنعتی به شمار می رود. بطوریکه چگالی منیزیم ۳۰% از آلومینیوم کمتر است.

منظور از سبک کردن آب چیست؟

تبدیل املاح ای است که ایجاد سختی در آب نموده است بطوریکه بتوان آنها را با صاف کردن یا ته نشین کردن یا روشهای دیگر از آب جدا کرد.

شهرهایی که با مشکلات ناشی از آب سخت مواجه اند ؟
استانهای قم، زاهدان ، گرمسار، سمنان ، و بیشتر شهرهای کویری دارای آبی با سختی بالا هستند. وجود آب سخت در این استانها همانطور که در مطالب قبل توضیح داده شد عمدتا به دلیل ساختار زمین ساختی این مناطق است.

واحدهای بکار رفته در سختی آب

در صورتی که مقادیر کاتیون های مختلف بر حسب میلی گرم بر لیتر (ppm) در دست باشد، معمولا جهت سهولت ، به کمک فاکتورهایی که از تقسیم وزن مولکولی کربنات کلسیم به وزن اتمی هر یک از عناصر بدست آمده ، کلیه این مقادیر بر حسب کربنات کلسیم محاسبه و بیان می‌گردد.
سختی آب ، معمولا بر حسب ppm یعنی mg/lit بیان می‌شود. علاوه بر این ، واحدهای آلمانی ، انگلیسی ، فرانسوی ، آمریکایی را نیز در بیان آن بکار می‌برند.

واحد سختی آب چیست؟

به طور کلی واحد مواد موجود در آب، (PPM) مخفف (Parts per Million = یک قسمت در یک میلیون قسمت) هست که در مورد آب، نزدیک به میلی گرم در لیتر می باشد. اگه ۱۰ میلی گرم نمک در یک لیتر آب حل کنیم غلظت آن برابر با ۱۰ PPM خواهد بود.

پارامتر در سختی گیر چیست ؟

زمان بین دو احیا به مدت زمانی می گویند سختی گیر در آمده است کار کرده و پس از پایان مدت زمان نیازمند احیا و شست و شو با نمک کمتر در سختی گیر های رزینی بین ۸ تا ۷۲ ساعت در نظر گرفته می شود انتخاب زمان بین دو احیا پارامترهای مختلفی بستگی دارد.

برای مثال مقدار ظرفیت آب عبوری استخری و همچنین میزان کل سختی موجود در سختی گیر و همین طور تعداد نفرات موجود برای اپراتوری از تاخیری در انتخاب این زمان یا پارامتر موسسه می باشد سختی های مورد استفاده برای موتورخانه ها و سیستم های دیگ بخار به طور معمول زمان بین دو دنیا را ساعت در نظر می گیرند.

مقدار نمک مورد نیاز برای شستشوی مجدد ( بک واش ) سختی گیر رزینی گه برای احیای رزین های موجود در سختی گیر رزینی مورد استفاده قرار می گیرد بسته به ابعاد و نو آن دارد البته شایان ذکر است که مدت و سیکل احیای و بکواش به با عمر رزین رابطه مستقیم دارد.

زمانبندی ثبت نام نیم سال اول ۱۳۹۸ در کارگاه آموزشی زادآب

برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان جهت نحوه و زمان و مکان کلاس های آموزشی با شماره ۰۹۲۲۳۳۴۵۲۸۰ تماس حاصل فرمایید.

درباره ی beducationir

9 دیدگاه

  1. سلام
    کلاس های سختی گیر کجا برگزار میشه
    با تشکر

    • مسئول روابط عمومی

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      کلاس آموزشی سختی گیر رزینی در سالن آموزشی واقع در مرکز تهران در نیمه اسفند ماه ۹۷ برگزار خواهد شد.

    • کلاس های آموزش سختی گیر رزینی در روبه روی دانشگاه تهران
      مرکز آموزشی امام خمینی برگزار میشه

  2. تو کلاس های آموزشی تون بصورت عملی سختی گیر رو آموزش می دید یا جزوه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *